dimarts, 10 de desembre del 2013

Fase 6 Musicoteràpia (4a sessió)


Ahir dilluns 9 vaig realitzar la quarta sessió de musicoteràpia amb la meitat del grup classe (13 nens i nenes) mentre l’altra meitat feia una sessió amb la mestra de reforç de conte.
Els objectius d’aquesta sessió eren els següents:
- Executar amb diferents instruments la pulsació, acompanyant cançons.
- Donar palmades a ritme de les síl.labes d'una paraula donada.

Primerament vaig treure tres xil·lòfons. Com ja havia vist anterioment, els intruments de percussió criden molt l’atenció del nen autista i mai m’havia trobat que el tingués concentrat durant 10 minuts de la sessió.
Resulta molt interessant el fet que comencés i acabés la melodia amb la mateixa nota (fa) que, a més a més, és la tonalitat de la cançó que estàvem practicant. Això implica que, conscient o inconscientment, el nen elabora una estructura dins la melodia (s’inicia amb la fonamental de la tonalitat, es desenvolupa i finalitza amb una cadència).
A continuació es tractava de dur la pulsació amb instruments varis (pandareta, pandero o caixa xinesa) de diferents cançons treballades durant el trimestre.
El nen que no tenia instrument ho feia amb les mans i, un cop tots havien tocat algun instrument, fent una rotllana drets, portàvem la pulsació amb passos o bé d’alguna cançó, o bé de paraules donades com: xocolata, classe, molls (el nom de la seva classe) o noms dels mateixos nens.
Al final de la sessió vàrem jugar al famós joc de les cadires i, com que els nens es van esverar molt, vam finalitzar la sessió posant una audició de L.Mozart (Passeig musical en trineu) per a relaxar-los. Com sempre fem quan treballem una audició, al final m’havien de dir què és el que s’havien imaginat quan escoltaven l’audició; El nen autista, però, es va mostrar vergonyós quan li va tocar el torn de parlar i no em va voler dir res.

Ara que ja s'acaba la musicoteràpia (em queda una sessió que ja tenia programada i en faré una darrera "extra" el proper dimarts), estic fent el buidatge de les sessions anotant a un quadre l'acció de la musicoterapeuta, la reacció de l'infant i una última columna on hi poso els comentaris pertinents d'aquella sessió. Adjuntaré el quadre un cop finalitzat el procés!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada