- Investigar sobre l’autisme i els seus orígens.
- Saber per què la música és beneficiosa per al tractament de persones amb autisme.
- Dissenyar un model d’intervenció adequat a les necessitats reals dels nens autistes.
- Aprendre la metodologia i els passos que s’han de seguir en un procés de musicoteràpia.
- Dur a terme sessions vàries de musicoteràpia individualment amb un nen autista i amb tot el grup classe de P5.
Els he anat realitzant a mida que anaven passant els mesos i estic contenta d'haver-los pogut assolir progressivament.
No obstant, com bé ja vaig comentar, he tingut alguns entrebancs pel que fa a la formació de la musicoteràpia, per exemple, però crec que amb tot l'equip vàrem saber solucionar la incidència d'una manera eficaç i efectiva.
Aquests mesos a l'escola m'han ajudat a connectar teoria i pràctica i estic molt satisfeta de l'experiència viscuda, sobretot pel que fa a les sessions de musicoteràpia. Com bé vaig comentar al finalitzar el pràcticum I, sóc conscient que pel nen autista el camí se li farà llarg i difícil i, per aquest motiu, segueixo creient que aquest nen se l'ha de treballar des de la pràctica, amb aspectes que durant els anys posteriors s'anirà trobant en el dia a dia de la seva vida.
Remarcar que per a mi el treball no acaba aquí, ja que vist la musicoteràpia com a un bon tractament per persones autistes, m'agradaria seguir realizant sessions i inclús de cara a un futur proper, proposar-ho a les altres etapes de l'escola per posar-ho en pràctica amb altres casos.
Per últim, agrair la bona rebuda que va tenir el curs d'assessorament realitzat a l'equip de mestres de parvulari i la col·laboració i implicació també de la vetlladora del nen, la seva tutora, l'EAP, i els dos tutors per haver-me anat guiant i aconsellant al llarg de tot el procés.
Els he anat realitzant a mida que anaven passant els mesos i estic contenta d'haver-los pogut assolir progressivament.
No obstant, com bé ja vaig comentar, he tingut alguns entrebancs pel que fa a la formació de la musicoteràpia, per exemple, però crec que amb tot l'equip vàrem saber solucionar la incidència d'una manera eficaç i efectiva.
Aquests mesos a l'escola m'han ajudat a connectar teoria i pràctica i estic molt satisfeta de l'experiència viscuda, sobretot pel que fa a les sessions de musicoteràpia. Com bé vaig comentar al finalitzar el pràcticum I, sóc conscient que pel nen autista el camí se li farà llarg i difícil i, per aquest motiu, segueixo creient que aquest nen se l'ha de treballar des de la pràctica, amb aspectes que durant els anys posteriors s'anirà trobant en el dia a dia de la seva vida.
Remarcar que per a mi el treball no acaba aquí, ja que vist la musicoteràpia com a un bon tractament per persones autistes, m'agradaria seguir realizant sessions i inclús de cara a un futur proper, proposar-ho a les altres etapes de l'escola per posar-ho en pràctica amb altres casos.
Per últim, agrair la bona rebuda que va tenir el curs d'assessorament realitzat a l'equip de mestres de parvulari i la col·laboració i implicació també de la vetlladora del nen, la seva tutora, l'EAP, i els dos tutors per haver-me anat guiant i aconsellant al llarg de tot el procés.
El llenguatge de les sensacions i de les emocions musicals, amb la seva lògica superior a la racional, sens dubte és un camí per arribar a la ment de les persones que amb les relacions i llenguatges tradicionals es perden.
ResponEliminaSalutacions!