dijous, 24 d’octubre del 2013

INTRODUCCIÓ

Com bé us vaig comentar, estic desenvolupant les meves pràctiques al centre on hi treballo com a mestra d'Educació Infantil, a l'escola Institució Montserrat.

Els objectius que m'he plantejat són els següents:


- Investigar sobre l’autisme i els seus orígens.
- Saber per què la música és beneficiosa per al tractament de persones amb autisme.
- Dissenyar un model d’intervenció adequat a les necessitats reals dels nens autistes.
- Aprendre la metodologia i els passos que s’han de seguir en un procés de musicoteràpia.
- Dur a terme sessions vàries de musicoteràpia individualment amb l’Oscar i amb tot el grup classe.



Pel que fa al meu projecte, per una banda, es tractarà de fer un curs d’assessorament sobre l’aplicació de la musicoteràpia per a nens autistes a les mestres del meu equip mentre que paral·lelament, aniré fent sessions de musicoteràpia en una classe de P5, on hi ha el cas d’un nen autista.

Raons de la meva tria


Donat que la principal causa de la resposta tan gran a la música és que els nens autistes no participen en les activitats socials normals, i que les sessions de musicoteràpia els dóna l’oportunitat d’expressar-se, he volgut escollir aquest projecte per tal de poder o si més no intentar proporcionar recursos per a fer front a una dificultat recorrent a les aules com és l’autisme d’una manera dinàmica, diferent i innovadora com és aquesta teràpia cada vegada més coneguda: la musicoteràpia. Aprofitant també, que jo sóc mestra de música de parvulari de l’escola on hi faig les pràctiques.

La musicoteràpia per a un nen autista comença amb aprendre a tocar un instrument musical. A poc a poc, el tractament passa a incloure el cant i el ball, fins i tot, si el nen mostra interès per aquestes activitats. Això li dóna al nen una sortida emocional, així com una sensació de plenitud, que falten en el seu dia a dia a causa de l’activitat social limitada.
L'objectiu de la intervenció de l'estudiant amb l'autisme és la millora dels seus coneixements i habilitats socials i cognitius, i l’objectiu del curs d´assessorament és ajudar el professorat en la seva tasca amb el nen i en la relació amb la família i així poder-ho aplicar el un futur en altres casos.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada