diumenge, 27 d’octubre del 2013

Proposta metodològica del curs d'assessorament



FASE 1 :   Primera sessió        DATA:   2/10/13          HORES: 2 hores
Objectius:
- Saber què és l’autisme, els seus orígens, trets psicològics, etc
- Aprendre a detectar el TEA, on derivar el cas i quina intervenció cal dur a terme
- Obtenir recursos per afavorir el bon desenvolupament d’un nen amb autisme
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.     Què sabem de l’austisme i els seus orígens?
2.     Signes d’alerta per a la detecció precoç del TEA
3.     Procediment per a la detecció, derivació i intervenció
4.     Recursos per afavorir la comunicació
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
- Presentació Powerpoint amb els continguts de la sessió
- Suport en fotocòpies dels continguts del curs per a les mestres
INDICADORS D’AVALUACIÓ
(qüestionari al final del curs)
FASE 2 :  Segona sessió          DATA:  16/10/13             HORES:  2 hores
Objectius:
- Saber de què es tracta la musicoteràpia, els seus orígens, etc.
- Saber quins beneficis té aquesta teràpia
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.     Definició de la musicoteràpia
2.     Beneficis d’aquest mètode terapèutic
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
- Presentació Powerpoint amb els continguts de la sessió
- Suport en fotocòpies dels continguts del curs per a les mestres
INDICADORS D’AVALUACIÓ
(qüestionari al final del curs)
FASE 3 :  Tercera sessió   DATA:    Octubre- principis de Novembre (a concretar )     HORES:  2 hores
Objectius:
- Aprendre la metodologia i els passos a seguir durant una sessió de musicoteràpia
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Curs de formació de com dur una sessió de musicoteràpia a càrrec d’una formadora professional
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
- A especificar (el que la formadora ens demani)
- Un cop finalitzada la xerrada, elaboraré un “Llibre informatiu” on quedi palès el contingut de la xerrada que ens farà la musicoterapeuta
INDICADORS D’AVALUACIÓ
- Es farà l’avaluació del curs a la propera reunió d’equip
FASE 4 :   Quarta sessió        DATA:   18/12/13                   HORES: 2 hores
Objectius:
- Esbrinar l’opinió del professorat sobre la musicoteràpia a les aules com a teràpia per l’autisme
- Valorar com han anat les sessions de musicoteràpia i com a coneseqüència si seria possible aplicar-ho a altres casos de l’escola
ACTIVITATS I CONTINGUTS
- Posada en comú de les experiències de les sessions de musicoteràpia: com ha anat? què es pot millorar? Conclusions, avaluació i possible pla d’actuació per les altres etapes de l’escola.
- Realització del qüestionari preparat
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
- Qüestionaris per a les mestres de l’equip de parvulari

INDICADORS D’AVALUACIÓ
- Indicadors dels resultats del qüestionari        
- Valoració del meu tutor del centre

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada