FASE 1 : Primera sessió DATA: 2/10/13 HORES: 2
hores
|
Objectius:
- Saber
què és l’autisme, els seus orígens, trets psicològics, etc
-
Aprendre a detectar el TEA, on derivar el cas i quina intervenció cal dur a
terme
- Obtenir
recursos per afavorir el bon desenvolupament d’un nen amb autisme
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1.
Què sabem de l’austisme i els
seus orígens?
2.
Signes d’alerta per a la detecció
precoç del TEA
3.
Procediment per a la detecció,
derivació i intervenció
4.
Recursos per afavorir la comunicació
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
-
Presentació Powerpoint amb els continguts de la sessió
- Suport
en fotocòpies dels continguts del curs per a les mestres
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
(qüestionari
al final del curs)
|
FASE 2 :
Segona sessió DATA: 16/10/13
HORES: 2 hores
|
Objectius:
- Saber
de què es tracta la musicoteràpia, els seus orígens, etc.
- Saber
quins beneficis té aquesta teràpia
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1.
Definició de la musicoteràpia
2.
Beneficis d’aquest mètode
terapèutic
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
-
Presentació Powerpoint amb els continguts de la sessió
- Suport
en fotocòpies dels continguts del curs per a les mestres
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
(qüestionari
al final del curs)
|
FASE 3 :
Tercera sessió DATA: Octubre- principis de Novembre (a concretar ) HORES: 2 hores
|
Objectius:
-
Aprendre la metodologia i els passos a seguir durant una sessió de
musicoteràpia
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1.
Curs de formació de com dur una sessió de musicoteràpia a càrrec d’una
formadora professional
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
-
A especificar (el que la formadora ens demani)
- Un cop finalitzada la xerrada, elaboraré un
“Llibre informatiu” on quedi palès el contingut de la xerrada que ens farà la
musicoterapeuta
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
- Es farà
l’avaluació del curs a la propera reunió d’equip
|
FASE 4 : Quarta sessió DATA: 18/12/13
HORES: 2 hores
|
Objectius:
- Esbrinar
l’opinió del professorat sobre la musicoteràpia a les aules com a teràpia per
l’autisme
-
Valorar com han anat les sessions de musicoteràpia i com a coneseqüència si
seria possible aplicar-ho a altres casos de l’escola
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
- Posada
en comú de les experiències de les sessions de musicoteràpia: com ha anat?
què es pot millorar? Conclusions, avaluació i possible pla d’actuació per les
altres etapes de l’escola.
-
Realització del qüestionari preparat
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
-
Qüestionaris per a les mestres de l’equip de parvulari
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
-
Indicadors dels resultats del qüestionari
- Valoració del
meu tutor del centre
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada