dimarts, 26 de novembre del 2013

Petits entrebancs...


Tal i com vaig esmentar a la meva proposta metodològica, en la Fase 3 del curs d'assessorament, mostrava que fa uns dies havia de venir una musicoterapeuta a l’escola per a formar el nostre equip de parvulari aprofitant que és el tema del meu pràcticum però justament aquell dia es va posar malalta i ja no té més dies fins al gener, cosa que ja seria impossible realitzar el meu projecte per manca de temps.
Així doncs, parlant amb el meu equip, hem solucionat aquesta incidència de la millor manera que hem pogut. Enguany, a tots els mestres i professors de l’escola se’ns facilita la possibilitat de fer un curs de “Coaching”, “és un sistema pràctic d'exercicis i fet a mida per a ampliar el coneixement i la bona gestió dels recursos personals (competències, emocions, etc.) d'una persona. Basant-se en una sèrie d'entrevistes programades, s'estableixen els objectius a assolir, els problemes a resoldre, les dificultats a vèncer, com vèncer-les, les diferents etapes a assolir, i la manera d'anar verificant, en cada etapa, l'assoliment dels objectius parcials establerts. No es descarten les videoconferències, ús del telèfon i correu electrònic. Actúa a curt termini (entre cinc i dotze sessions, o una vintena com a màxim) per a obtenir resultats molt concrets i definits, que no impliquin trastorns de personalitat ni malalties (incloent-hi fòbies, trastorns alimentaris, etc.). No inclou medicaments ni abasta problemes greus, complexos o que requereixin professionals de l'ambit sanitari.” (Viquipèdia).
En definitiva, també vaig trobar interessant aprendre metodologies i recursos per a gestionar les emocions amb els nens i nenes de la classe de P5. Així doncs, demà dimecres farem la primera sessió només a parvulari i més endavant en farem una altra per al nostre equip i dues sessions més comunes per a tot el professorat de l'escola.
Dir, però, que jo seguiré fent les sessions de musicoteràpia ja que aquest curs és de “més a més” sense cap intenció d’aplicar rigorosament la part teòrica sinó com a eines i recursos per a utilitzar com a mestra o futura psicopedagoga.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada