Ahir dijous 28 de Novembre vaig tenir la sort
d’assistir a una reunió amb la tutora i la psicològia del nen autista, la
Mònica. El nen assisteix un cop per setmana al Centre Carrilet, al carrer Horta
132 (Plaça Eivissa), un centre específic d’autisme.
La seva tutora, sabent que estic cursant les
pràctiques basant-me en el seu cas, em va oferir poder assistir en aquesta
reunió aprofitant que la psicòloga del nen venia expressament a l’escola per
parlar sobre el cas.
Alguns dels aspectes que m’agradararia destacar de
l’entrevista:
- Evolució molt positiva. El nen ha evolucionat molt ja que
estava molt tancat i absent. Mica en mica s’ha anar obrint i cada vegada està
més motivat. Explica les coses que li passen.
-
Abans amb les emocions feia paret i ara les pot dir i
posar pensament.
- Quan era petit feia moltes pataletes per tot i es tornava agressiu amb la família. Actualment, està més conectat, fa més joc simbòlic, té més iniciativa (la psicològa remarca que això és un canvi important), més actiu, més viu i parla més.
- El que passa però, és que té dificultat per controlar l’agressivitat en les relacions properes (família/psicològa) i no tolera gens la frustació.
- Quan era petit feia moltes pataletes per tot i es tornava agressiu amb la família. Actualment, està més conectat, fa més joc simbòlic, té més iniciativa (la psicològa remarca que això és un canvi important), més actiu, més viu i parla més.
- El que passa però, és que té dificultat per controlar l’agressivitat en les relacions properes (família/psicològa) i no tolera gens la frustació.
- Intenta pegar (fa l’intent però
no ho acaba fent).
Es comenta que cal controlar que
no surti a l’àmbit escolar ja que si fós així, caldria buscar una solució
conjunta
- Tan a l’escola com al centre no li pots fer correccions
perquè s’enfada. No tolera que no li surti bé el que ell vol. Ha començat però,
a perdre por al llapis i als aprenentatges.
- Pel que fa a la lectura, reconeix els mesos i algunes
paraules (mètode global)
- És bo una atenció individualitzada en moments que es
pugui perdre
(un cop a la setmana el nen surt
de l’aula amb un altre nen de la classe amb NEE amb la vetlladora).
- La família del nen està angoixada de que que no pugui
llegir ni escriure i tenen por que no passi a Primària.
- A l’escola se li fa un PI (adaptació curricular) i se li adaptarà i respectarà el seu nivell maduratiu.
- A l’escola se li fa un PI (adaptació curricular) i se li adaptarà i respectarà el seu nivell maduratiu.
-
Els pares estan molt pel nen i la mare es mostra molt
atenta i l’entén. Li sap donar la volta a una situació complicada.
- La Mònica mirarà si té algun informe del nen i si és així, parlarà amb la família i el farà arribar a l’escola.
- La Mònica mirarà si té algun informe del nen i si és així, parlarà amb la família i el farà arribar a l’escola.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada